
QUAN COMPRAR UN HABITATGE DEPÈN MÉS DE LA PACIÈNCIA QUE DE LA SOLVÈNCIA.
1 juliol 2026
📢 AJUDES GUARDERIA I FORMACIÓ – 2026
15 setembre 2026MOLTA IA, POCA CLIMATITZACIÓ
11/09/2026
5.000 MILIONS EN IA A CANVI D’OFICINES SENSE AIRE CONDICIONAT
Molta tecnologia, poca climatització.
Durant aquest estiu, a moltes oficines de CaixaBank de les Balears s’han hagut de suportar temperatures incompatibles amb unes condicions de feina dignes, a causa d’avaries i deficiències en els sistemes de climatització.
Des del SIB hem mantingut una activitat constant i persistent a tots els nivells: hem gestionat totes les incidències que ens heu fet arribar els companys, hem acudit als centres amb eines de mesurament de temperatura i humitat per valorar in situ la gravetat de la situació, hem gestionat la substitució d’equips obsolets i aplicació de mesures correctores i, quan no hi ha hagut solució possible, s’ha resolt amb el tancament temporal de diversos centres per protegir la salut de la plantilla.
Reconeixem l’esforç i la col·laboració de la Direcció Territorial de les Balears per intentar resoldre els problemes, però no basta. Es necessita molta més inversió en el manteniment de les nostres oficines i centres de treball.
Mentre l’entitat destina milers de milions a intel·ligència artificial i noves tecnologies amb l’únic objectiu de posicionar-se com una entitat puntera i multiplicar els seus beneficis, s’oblida deliberadament del manteniment de les seves instal·lacions. Sembla que per a la Direcció, tot allò que no generi ingressos immediats és vist com un cost totalment prescindible.
És inacceptable que es prioritzi la rendibilitat financera i la innovació tecnològica per sobre de la salut laboral de la plantilla.
És molt trist haver d’escoltar dels clients frases com: “Amb el que guanya es banc… pareix mentida que no vos arreglin s’aire condicionat”.
A més, des del SIB hem presenciat situacions surrealistes que no s’haurien de produir mai en una entitat líder:
- Clients facilitant ventiladors de mà a alguns companys després de llargs dies sofrint temperatures insuportables a les oficines.
- Comerços regalant ventalls als treballadors per intentar pal·liar la situació, veient els mateixos empleats havent de treballar mentre en feien ús.
- Comentaris entre clients per fer una col·lecta i així poder comprar per a l’oficina un aire condicionat com cal.
- Tècnics apareixent un dia rere l’altre a l’oficina sense trobar una solució definitiva, mentre els companys continuaven patint les altes temperatures.
- Proveïdors que ens fan “Ghosting”: venen un dia, no arreglen res i no tornam a tenir notícies d’ells.
Tampoc podem obviar la gestió amb les empreses de manteniment: si contractam a preu de low cost, què podem esperar? Que ens donin un servei prèmium? És evident que, si no pagam un preu competitiu, no serem mai la seva prioritat i ens deixaran tirats en el moment més crític quan els sorgeixin feines més rendibles. A més, moltes de les intervencions realitzades deixen molt a desitjar quant a qualitat i resolució definitiva, arribant al xou de veure instal·lar aparells portàtils tipus «pingüí» sense evacuació cap a l’exterior, incrementant encara més la temperatura del local.
Treballar amb equips obsolets o ineficaços, esperar setmanes per un recanvi o veure empleats atenent amb ventalls prestats ÉS UNA VERGONYA QUE NO TOLERAREM MÉS.
EL SIB EXIGEIX A LA DIRECCIÓ DES D’ARA MATEIX:
- Pressupost real i reforçat per a la correcta climatització de les oficines i centres de les Balears.
- Contractació d’empreses de manteniment de primer nivell.
- Acceleració del Pla de Substitució d’equips obsolets.
- Revisió preventiva real abans que arribi el pròxim estiu.
L’ANY QUE VE NO POT PASSAR EL MATEIX. ÉS EL MOMENT D’ACTUAR.

