logo 2022 40 Aniversarilogo 2022 40 Aniversarilogo 2022 40 Aniversarilogo 2022 40 Aniversari
  • Inici
  • Què és el SIB?
  • Representants
  • Notes informatives
  • Avantatges
  • Afilia’t
  • Contacte
  • AFILIATS
✕

NOTÍCIES DEL CONVENI COL·LECTIU IX

  • Inici
  • Notes informatives
  • NOTÍCIES DEL CONVENI COL·LECTIU IX
HABEMUS BONUS.
13 julio, 2020
VACANCES I MANCA DE PERSONAL.
15 julio, 2020

NOTÍCIES DEL CONVENI COL·LECTIU IX

 «Si hay que ir se va, pero ir pa’ na’ es tontería»

La reunió d’avui ha estat intranscendent, per l’actitud i treball realitzat tant per la patronal com per algunes organitzacions sindicals, que semblaven voler cobrir l’expedient en un dia dels quatre insuficients marcats per a arribar a un acord. Ja només queden dos dies de negociació, i amb les postures aparentment oposades, cridaria molt l’atenció arribar a un acord el 28 de juliol.

La patronal es reitera en la seva proposta, amb les modificacions insignificants realitzades en les reunions anteriors. 

L’aliança CCOO-FINE (SECB)-UGT, han desenvolupant sense organització ni detall les modificacions que farien sobre la proposta presentada. Entre d’altres han manifestat:

  • Ara diuen que es mantingui el nivell XIV, encara que demanen que s’actualitzin els salaris mínims d’aquesta categoria. S’han adonat que frega amb el salari mínim interprofessional i que a altres sectors els nous que entren cobren més?
  • Plus Conveni: L’increment per revisió sobre el salari base que s’apliqui únicament a la part fixa, la variable romandria congelada. No entenem la fixació per part de la patronal i alguns sindicats en renegociar un complement salarial que és la contrapartida d’una negociació realitzada a l’any 2004.
  • Increment import quilometratge i dietes: Suprimeixen l’augment del 4%, i ho deixen com estava. O sigui congelat.
  • Els nous capítols de Formació, Igualtat, Teletreball, Desconnexió digital… volen traslladar-los a l’Observatori sectorial per a treballar-los des d’allí, facilitant i reduint el contingut a negociar del Conveni. Donen per fet que signaran aquest Conveni per a poder participar en l’Observatori?

FINE (SECB) i UGT s’han ratificat en l’exposat per CCOO.

El sindicat CIC ha manifestat que continuem rebutjant les pretensions de la patronal, però que volen prosseguir en l’objectiu de poder arribar a un acord, com a mostra de la seva indubtable voluntat negociadora.

Han advertit a la patronal que, de continuar mantenint les seves intencions i propostes, passaran a prendre mesures reivindicatives, que no seran ni vaga – que no és el moment- ni xiulets a les portes de les entitats. Han manifestat que tenen més imaginació i realitzaran altres mesures de protesta.

El sindicat gallec CIG ha desenvolupat un document lliurat abans de la reunió, mantenint la seva negociació i ha manifestat la desigualtat entre homes i dones en el nostre sector, i el major perjudici de les propostes de la patronal per a les dones, que empitjora aquesta franja existent.

Una vegada acabada les intervencions de la representació social, la patronal ha manifestat que esperaven que es pogués aprofitar el temps i poder tancar un acord. Pensaven que la proposta de CCOO-FINE(SECB)-UGT anava a ser de major contingut. Han manifestat que no es diu res sobre la proposta sobre els temes importants per a la patronal com l’antiguitat (triennis), Classificació d’Oficines i Plus Conveni. 

La pròxima reunió està prevista per al dia 21 de juliol a les 12.00 hores.

AQUESTA ÉS LA MANERA QUE TÉ LA PATRONAL DE PREMIAR A LA PLANTILLA, DESPRÉS DE L’ESFORÇ REALITZAT AQUESTS ANYS. HAURÍEM DE PRENDRE NOTA, JA QUE ESTAN EN JOC LES NOSTRES CONDICIONS LABORALS I ECONÒMIQUES.

ESPEREM QUE ELS SINDICATS PRESENTS EN LA MESA DE CONVENI ESTIGUIN A l’ALTURA, ACTUÏN AMB FERMESA ( NO COM EN ELS  ANTERIORS CONVENIS), DAVANT DE LES INTENCIONS DE RETALLADES SALARIALS I DRETS LABORALS PER PART DE LA PATRONAL.

VOS SEGUIREM INFORMANT.

SOM INDEPENDENTS

SOM DE BALEARS

S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS

35 anys defensant els empleats de Balears

Comparteix

SIB · Sindicat Independent de Balears

C/ Francesc Martí i Mora, 67A 1ºC
07011 Palma de Mallorca
Illes Balears · Espanya

Tel. 971 45 22 48
Fax 971 45 44 76
info@sib.cat

Categories

Afiliats Articles Premsa Avantatges Notes informatives Oci i diversió Restaurants Varis Viatges
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Avís legal
  • Llei Transparència
SIB · Sindicat Independent de Balears