Avui dematí s’ha celebrat una nova reunió del Comitè Únic de Seguretat i Salut Laboral (CUSSL), on el SIB ha exposat temes que afecten exclusivament als companys i companyes de Balears.
Hem sol·licitat informació sobre els actes de butró perpetrats aquest estiu en entitats financeres no CaixaBank a Eivissa: se’ns ha comentat que es va extremar la seguretat a les nostres oficines per a evitar aquest tipus d’actes violents.
També hem demanat sobre l’atracament perpetrat en una sucursal de Bankia en Port Alcúdia i si s’esperen actes semblants: ens han comentat que és difícil que es produeixin aquest tipus d’actes a Balears ja que la insularitat ens afavoreix. En general a les Illes Balears no hi ha hagut problemes d’atracaments.
També hem sol·licitat pels actes d’estafa provocats a clients per part de delinqüents amb «semblances raonables». Hem sol·licitat formació per a evitar aquest tipus d’actes i informació dels possibles sospitosos per al coneixement de les oficines. En aquests moments aquest tipus de delinqüents aprofiten l’ús obligatori de la mascareta per a realitzar aquest tipus d’estafes. Se’ns ha comentat que la banda que operava a Palma ha estat detinguda.
Ens preocupa el tema de les agressions i amenaces, ja que no deixen d’incrementar-se. Segons el responsable de seguretat posar un vigilant jurat no és la solució; se’ns ha comentat que el millor és la desvinculació dels clients problemàtics. Així i tot poc passa amb la que està caient ja que a les oficines, ja sigui per tema de cues, bestretes, horaris de caixa… estan aguantant el que no està escrit i això sembla que els de dalt no volen veure-ho.
Hem sol·licitat que s’escolti als empleats de l’oficina en els casos d’obres i reformes; moltes vegades el plànol definitiu de l’oficina no reflecteix les peticions realitzades com la localització i gestió d’espais dins de l’oficina. Els companys i companyes són els que estan cada dia i desitgen que se’ls doni una solució a les incidències detectades.
A causa de la situació actual de la pandèmia i l’augment del nombre de contagis hem sol·licitat, altra vegada, les següents mesures de prevenció per a la salut i seguretat dels treballadors en el nou Protocol de Represa de l’Activitat Presencial:
També en tots els casos hem sol·licitat el mateix horari de treball durant l’estat d’alarma.
No entenem com es donen restriccions de mobilitat i contactes entre persones per part de les autoritats i tenim centres de treball on hi ha més de 20 persones. Els comentaris sobren.
Esperam que les mesures proposades siguin acceptades per part de Negoci; en aquests moments la salut és el principal i s’ha demostrat, durant l’estat d’alarma, que la nostra Entitat pot treballar de manera semipresencial donant el servei i atenció de qualitat que es mereixen els nostres clients tal com va exposar el nostre CEO en un vídeo fa uns mesos.
SOL·LICITUD MATERIAL PREVENTIU A SERVICE NOW
Si necessiteu sol·licitar material preventiu contra el COVID-19 estan disponibles per a sol·licitar-los per Service Now:
1.- Obrir nova sol·licitud en Service Now (Catàleg d’articles)
2.- Triar sol·licitud de material.
3.- Sense triar cap categoria, cal introduir la referència o codi a sol·licitar en el camp descripció:
SOL·LICITUD DE SENYALÈCTICA ASSOCIADA Al COVID-19 EN SERVICE NOW
EN EL SIB ESTAM PER AJUDAR-TE, SI NECESSITES QUALSEVOL ACLARACIÓ O TENS ALGUN DUBTE, POSA’T EN CONTACTE AMB EL TEU GESTOR SINDICAL.
S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS