MESURES CONCILIACIÓ COVID-19 IIMESURES CONCILIACIÓ COVID-19 IIMESURES CONCILIACIÓ COVID-19 IIMESURES CONCILIACIÓ COVID-19 II
  • Inici
  • Què és el SIB?
  • Representants
  • Notes informatives
  • Avantatges
  • Afilia’t
  • Contacte
  • AFILIATS
✕

MESURES CONCILIACIÓ COVID-19 II

  • Inici
  • Notes informatives
  • MESURES CONCILIACIÓ COVID-19 II
CORONAVIRUS XLII
8 mayo, 2020
NOTÍCIES DEL CONVENI COL·LECTIU.
12 mayo, 2020

MESURES CONCILIACIÓ COVID-19 II

“RECTIFICAR ÉS DE SAVIS”

El poeta britànic Alexander Pope va dir allò de: “Errar és humà, perdonar és diví, rectificar és de savis”.

A causa de la publicació de l’últim BOE, hem decidit dirigir-nos, una altra vegada, a la Direcció, encara que sigui en cap de setmana, per a intentar aconseguir un nou plantejament en el reinici de l’activitat. La plantilla es mereix un millor tracte, i més ara, en aquests moments en els quals, a causa del tancament de col·legis, hi ha més necessitats de conciliació amb els qui més estimam, els nostres fills. 

Com diu el refrany: “Hoy por ti, mañana por mí”, la plantilla quan ha estat necessari, abans i ara, ha demostrat un compromís i una professionalitat que va més enllà d’un contracte de treball, dedicant hores i hores, més de les legalment establertes. Per tot això, ara, la Direcció, té el deure moral de correspondre-la en aquests moments, sense excuses.

Aquesta és la carta que hem enviat:

Palma, 9 de maig de 2020

Francesc Xavier Coll Escursell

Director General de RRHH i Organització

9105-DIRECCIÓ GENERAL RECURSOS HUMANS I ORGANITZACIÓ

BARCELONA

Senyor,

Per la present volem informar-lo que aquest dissabte s’ha publicat en el BOE  “Ordre SND/399/2020, de 9 de maig, per a la flexibilització de determinades restriccions d’àmbit nacional, establertes després de la declaració de l’estat d’alarma en aplicació de la fase 1 del Pla per a la transició cap a una nova normalitat”.

En aquest document en la “Secció 2.a Mesures d’higiene i prevenció” i concretament a “l’article 3. Foment dels mitjans no presencials de treball” diu que: “Sempre que sigui possible, es fomentarà la continuïtat del teletreball per a aquells treballadors que puguin realitzar la seva activitat laboral a distància”.

Fins avui no s’han facilitat a aquest sindicat els paràmetres objectius que han arribat a la conclusió, per l’àrea de negoci, que s’ha de reincorporar a la xarxa comercial d’oficines fins a un 75% de la plantilla. Només se’ns ha comentat que es pren aquesta decisió perquè hi ha més afluència de públic i més gent als carrers. També se’ns va comentar que s’anticiparia el retorn en aquelles àrees amb dificultats operatives o de productivitat per treballar en remot.

Sobre la major afluència de públic, aquesta ve provocada perquè ara hi ha major mobilitat dels ciutadans, a causa de la posada en marxa de la fase de desescalada per part del Govern; per aquest motiu, els nostres clients, majoritàriament, acudeixen als caixers automàtics per treure diners provocant que es formin cues dins del recinte de 24 hores i en la via pública fora de l’oficina.

Sobre les dificultats operatives pensam que és necessari un major nombre de llicències per a treballar en remot, encara que en aquests moments, una simple trucada telefònica, és el millor servei de qualitat, perquè significa que ens preocupam i estam al costat dels clients. Referent a la productivitat, el nostre conseller delegat ja va manifestar que: “Tenemos que aceptar que perderemos dinero, pero es lo que tenemos que hacer por nuestros clientes y sociedad”.

Per la resta de la nostra activitat, els nostres clients poden seguir com fins ara comunicant-se amb els empleats i empleades d’una manera telemàtica i, si és el cas, concertant cita prèvia per a desplaçar-se a l’oficina en els casos més urgents i necessaris. Per tant, la nostra activitat pot continuar d’aquesta manera, tal com es fa des de l’inici de l’estat d’alarma, i així tenir cura de la salut i seguretat dels empleats i els nostres clients. Des del SIB, de totes maneres, esperam que una vegada conclogui la crisi sanitària, es pugui tornar a la normalitat ja que el tracte humà és el millor servei de qualitat.

Per tot el manifestat, des del SIB li sol·licitam que es revisi el protocol de reinici de l’activitat en CaixaBank i es pugui mantenir l’activitat del teletreball, no només per els companys i companyes en col·lectiu de risc, sinó també a aquells que tenen més necessitats de conciliació.

Esperant que la nostra sol·licitud serà acceptada, aprofitam l’ocasió per a saludar-lo atentament.

Pep Toni Sureda

President SIB

L’ESPERANÇA ÉS L’ÚLTIM QUE ES PERD, SENYORS DE LA DIRECCIÓ, VOLEN GUANYAR-SE A LA PLANTILLA? RECAPACITIN PER FAVOR.

SOM INDEPENDENTS

SOM DE BALEARS

S.I.B, SINDICAT INDEPENDENT DE BALEARS

35 anys defensant els empleats de Balears

Comparteix

SIB · Sindicat Independent de Balears

C/ Francesc Martí i Mora, 67A 1ºC
07011 Palma de Mallorca
Illes Balears · Espanya

Tel. 971 45 22 48
Fax 971 45 44 76
info@sib.cat

Categories

Afiliats Articles Premsa Avantatges Notes informatives Oci i diversió Restaurants Varis Viatges
  • Política de privacitat
  • Política de cookies
  • Avís legal
  • Llei Transparència
SIB · Sindicat Independent de Balears

    Envia'ns un missatge