PRÒRROGA DELS ACORDS LABORALS DE GESTORS DE CLIENTS I APODERATS SUPLENTS
3 març 20178 DE MARÇ, DIA DE LA DONA TREBALLADORA
8 març 2017NEGOCIACIÓ NOU ACORD LABORAL: REGULACIÓ HORARI SINGULAR OFICINES A I STORE (VI). EL TEATRE CONTINUA
Avui dimarts s’ha celebrat la sisena reunió a Barcelona per a la negociació d’un nou acord laboral que reguli l’horari singular per les oficines “A” i Store, i on el
S.I.B. ha estat l’únic sindicat present amb representants de Balears.
La Direcció ha proposat noves condicions per negociar aquest acord i altres ha informat que les mantenia com són el nombre d’oficines afectades (fins a 450 oficines) i l’horari assignat, el qual és inamovible per l’àrea de negoci. Vos volem recordar que és de 8:15 a 18:45 hores amb una pausa per dinar d’una hora i
mitja durant tres dies a la setmana i els dos dies restants de 8:15 a 15:00 hores.
Entre les propostes que estan disposades a negociar amb la RLT podem enumerar les següents:
-Instrumentar un canal de seguiment, dins una comissió de seguiment de l’acord reduïda, per tractar els casos excepcionals on no s’hagi respectat la voluntarietat.
-Vincular aquest acord amb una altra pròrroga del pacte de GC’s e incrementar el nombre d’aquests per la dinàmica que comporta aquests tipus d’oficines.
-No està d’acord amb la proposta sindical d’anomenar tots els empleats d’aquests tipus d’oficines amb una funció mínima de GCI.
-Realitzar un procés perquè un nombre de GCI i GCII (no tots) accelerin la seva carrera professional en funció de la seva EPC i compliment de reptes.
-Contractació de nous empleats si les places que surtin a concurs no es cobreixen per empleats i/o gestors de clients.
-Accelerar el retorn del personal mobilitzat de les províncies de Madrid i Sevilla. El peatge per acceptar és que s’incrementin els nombres d’oficines classificades com V i S1.
-Realitzar un protocol de seguretat i salut per aquestes oficines ja que són un model d’atenció al públic diferent. Avaluar les condicions dels llocs de treball.
També estan disposats a parlar de PVD (Pantalla Visualització de Dades), on la Direcció no reconeix que som usuaris d’elles (com si no fos necessari per dur a
terme la nostra tasca la pantalla d’un ordinador o una tablet). Tractar temes antics com els riscos psicosocials.
Més endavant volen tractar altres temes pendents de negociació com són:
-Pacte d’Igualtat (després de Setmana Santa).
-Iniciar una nova negociació per la classificació d’oficines (recordeu que els sindicats signants del nefast Conveni 2015-2018 varen admetre que pugui haver directors d’oficines amb nivell VI i VII) i noves carreres professionals tal i com ha sol·licitat el S.I.B. des de fa temps.
Des del S.I.B. hem volgut deixar constància a l’acte de la reunió que:
-Fins que no hi hagi una modificació de la normativa de faltes i sancions per poder actuar contra les persones que incompleixen constantment els pactes i acords laborals no haurà una voluntarietat real. Ens consta que a la D.T. hi ha una persona que reuneix aquest perfil i podria haver estat sancionat moltes vegades perquè ja que sabem el que fa i el que diu.
-Referent a les propostes de la Direcció de mesclar pactes i desviar l’atenció del que realment es vol signar (amb l’ajuda dels sindicats de sempre) no ens pareix correcte. No és seriós que la Direcció empri els Riscos Psicosocials com a moneda de canvi per aquest acord, quan precisament ja hi ha una sentència del Tribunal Suprem que condemna a l’entitat a identificar i avaluar els riscos psicosocials amb un mètode fiable i contrastat.
-Ens congratulam que es vulgui tractar la negociació d’un nou Pla d’Igualtat. Ja fa temps de la darrera reunió que va tenir lloc per aquest tema i on el S.I.B. va realitzar propostes perquè a CaixaBank hi hagués un veritable pla d’igualtat i conciliació laboral i familiar.
-Seguim sense estar d’acord en el fons d’aquesta negociació ja que negociar la jornada partida és molt perillós ja que va en contra de la conciliació laboral,
familiar i personal dels companys i companyes. A més, aquest model d’atenció no funciona a la nostra comunitat. El que ha de fer la Direcció és dotar les
oficines amb una plantilla suficient i deixar treballar als equips de les oficines; estam segurs que d’aquesta manera la productivitat i rendibilitat de les oficines augmentarà, així com el compromís dels empleats amb l’entitat.
DES DEL SIB PENSAM QUE PRIMER SÓN ELS COMPANYS I COMPANYES ABANS QUE QUALSEVOL MODEL DE NEGOCI.
VOLEM UN MODEL DE NEGOCI QUE RESPECTI LA CONCILIACIÓ LABORAL I FAMILIAR I PER SUPOSAT QUE NO POSI EN PERILL LA SALUT DE LA PLANTILLA.
VOS SEGUIREM INFORMANT.